Pentru a accesa site-ul de prezentare folositi urmatorul link: www.trendix.ro

Program de contabilitate Trendix

Mai mult decat un program de contabilitate

Verificare facturi

   Aceasta optiune se utilizeaza pentru a face o verificare intre evidenta contabile si evidenta facturiera, mai exact verificare intre soldul contului 4111 sau 401 analitic din contabilitate si evidenta facturiera. Rularea acestei optiuni va deschide fereastra Diferente in care se vor gasi afisate toti tertii care au diferente intre cele doua evidente. Primele 3 campuri din macheta sunt campuri de identificare a tertului (denumire, cod fiscal si cont analitic) dupa care avem tipul soldului contabil (debitor sau creditor) si soldul contabil si soldul si tipul soldului evidentei facturiere. Ultima coloana este rezervata pentru diferenta intre Sold contabil si Sold facturi. Daca lista este prea mare se pot face filtrari dupa cont sau dupa marimea diferentei, limita inferioara a diferentei trecandu-se in casuta, dupa care se apasa butonul "Aplica filtru".



   In partea de jos a ecranului gasim butoanele "Listare", "Detalii" si "Renunta".

  • Butonul "Listare" se utilizeaza cand se doreste listarea tuturor diferentelor intre evidente. Pe lista se regasesc, pentru fiecare tert la care se identifica diferente, soldul contabil, soldul din evidenta facturiera si diferenta rezultata.
  • Butonul "Vizualizare diferente" creaza o lista in care se separa pentru fiecare tert, documentele la care apar diferente si evidentiaza valoare din contabilitate, valoarea din evidenta facturiera diferenta, iar pentru actele intocmite in Gestiune apare si valoarea din gestiune. Daca se schimba anul in casuta "Incep cu an" in lista se vor include doar documentele incepand de la anul respectiv (inclusiv) pana la luna curenta.
  • Butonul "Detalii" afiseaza macheta "Detalii ..." unde se pot identifica de unde provin diferentele intre evidenta facturiera si cea contabila. In partea de sus a machetei gasim afisate soldul initial la data lunii contabile al celor doua evidente si diferenta dintre ele si similar soldul final (la data ultimei operatii). Macheta de detalii este impartita in 3 sub-machete, si anume:
    • Evidenta Facturiera - EMITERI contine 2 tabele. Prima (din partea de sus) contine toate facturile din evidenta facturiera. Implicit la prima rulare este selectata prima factura din lista. La selectarea uneia dintre facturi din tabela din partea de sus, tabela din partea de jos va afisa inregistrarile contabile din care este compusa factura respectiva (corespondenta in evidenta contabila). Daca exista diferente intre evidenta facturiera si cea contabila acestea vor fi identificate prin suma din coloana DIF. (EF-C). Pentru usurinta la partea de inregistrari contabile in dreptul coloanei Suma lei este totalizat documentul afisat.
    • Evidenta Facturiera - ACHITARI contine 2 tabele. Prima (din partea de sus) contine toate achitarile (documente de plata sau de incasare) clientilor sau furnizorilor (terti). La selectarea unui document de achitare in partea de sus, tabela din partea de jos va afisa inregistrarile contabile ale documentului selectat.
    • Evidenta Facturiera - AVANSURI contine 2 tabele. Prima (din partea de sus) contine toate documentele din evidenta facturiera inregistrate ca avansuri tert. La selectarea unui avans tert din prima tabele, in partea de jos se vor afisa inregistrarile contabile aferente documentului din evidenta facturiera selectata.
  • Butonul "Renunta" in ambele machete este butonul cu care se iese din machete, sau, pentru usurinta, se poate utiliza tasta ESC.