Pentru a accesa site-ul de prezentare folositi urmatorul link: www.trendix.ro

Program de contabilitate Trendix

Mai mult decat un program de contabilitate

Evidente facturi

   In acest meniu pot fi urmarite facturile emise si cele primite de la furnizori, scadentele acestora, prin intermediul butonului Evidenta facturi. Aceasta lista functioneaza numai daca se utilizeaza evidenta facturiera (vezi Conta Generala > Configurare > Evidenta facturiera). Se poate interoga lista pe toti furnizorii/clientii sau se alege unul anume si se precizeaza perioada pentru care se doreste situatia.

   

   Din partea stanga sus a machetei se selecteaza daca se doreste situatia clientilor sau furnizorilor din butoanele "Clienti" sau "Furnizori". In continuare se poate rula situatie pentru toti tertii selectati (furnizori sau clienti) sau pentru un grup de terti (grupurile de terti se stabilesc la definire; vezi Gestiune > Nomenclatoare > Definire terti gestiune), sau pentru un tert anume prin bifarea optiunii Alege client sau Alege furnizor. De asemenea se poate obtine situatie doar pentru un anumit grup de documente (prin bifarea optiunii Grup document) si selectarea unui grup de documente). Pentru service-uri daca documentele din gestiune sunt configurate sa se transfere in contabilitate pe un grup de documente legat de societatea de asigurari de pe comanda de lucru, atunci se mai pot bifa optiunile Nr. dosar si nr. masina - care va afisa numarul masinii si al dosarului pentru emisiile de facturi, iar Inspector filtreaza documentele venite din gestiune pe care este completat inspectorul. Pentru filtrare pe inspector se va bifa optiunea inspector si se va introduce numele inspectorului asa cum este completat pe comanda.
Alte optiuni care se pot utiliza pentru generarea raportului:

  • "Reglement de plata" - include in lista (acolo unde gaseste) reglementul de plata (tipul achitarii) selectat la documente;
  • "Afisez storno negativ" - are ca efect afisarea in lista a facturilor stornate pe coloana de emisii, in suma negativa, pe cand daca nu este bifata optiunea facturile stornate vor fi afisate pe coloana de facturi stinse;
  • "Format restrans" - genereaza lista in format de scadentar pe fiecare factura in parte, iar la listarea pe coala se va afisa denumirea "Scadentar intre datele";
  • "Subtotaluri pe tert" - este optiune legata de optiunea anterioara, se activeaza doar la bifarea optiunii "Format restrans" si are ca efect adaugarea de subtotaluri pe fiecare tert dupa facturile aferente tertului.
   Se mai poate alege ignorarea facturilor achitate prin bifarea optiunii "Ignor facturi achitate" sau se poate cauta o anumita factura achitata cu o chitanta cunoscuta prin completarea casetei "Achiate cu documentul nr.". In acest ultim caz, se scrie numarul chitantei cu care s-a achitat. Se poate opta si ignorarea pentru valori mai mici de o anumita suma prin inscrierea acestei sume in campul "Ignor solduri mai mici de" sau "Ignor achitari mai mici de", pentru solduri respectiv achitari. Prin apasarea butonului "Raport" obtinem situatia dorita in functie de optiunile introduse. Tot in acest submeniu se pot vizualiza situatia facturilor emise de o firma si cele emise de societate pentru firma respectiva, in vederea efectuarii compensarilor de facturi.

   Pentru limitarea documentelor care se afiseaza se poate opta pentru alegerea unui grup de documente (nota contabila - vezi Conta generala > Nomenclatoare > Nomenclator grupari NC) pe care se va face listarea. In combinatie cu aceasta ultima optiune sau separat de ea se pot lista doar documentele dintr-o anumite serie (de document) prin bifarea optiunii "Serie document".

   In partea dreapta sus regasim grupurile "Fisa tert", "Facturi emise" si "Urmarire termene de plata".
  • Pentru "Fisa tert" se va crea raport cu toata activitatea tertului (sold initial + miscari din perioada specificata) putem modifica pentru urmatoarele optiuni:
    • Daca este selectat butonul de "Clienti" si grupul de optiuni "Fisa tert" este disponibila si optiunea "Genereaza somatie" care va genera o somatie pentru fiecare client restant din baza de date, si le va afisa pe ecran, de unde se pot si lista.
    • Evidenta pe: Facturi - In raport la coloana Sold ramas se va urmari soldul pe fiecare factura in parte; Tert - Soldul se va cumula sau scade (daca este factura sau achitare) dupa fiecare rand, rezultand la final soldul cumulat pe tertul specificat.
    • Caseta optiuni Explicatie, Din miscari, Ignor facturi achitate Explicatie - adauga (daca exista) explicatiile la Conta generala > Evidente facturi > Explicatii facturi emise, Din miscari - va include in raport Explicatia inclusa in Conta generala in miscari; daca se bifeaza ambele optiuni ("Explicatie" si "Din miscari") explicatia care va aparea in raport va fi cea din miscari, chiar daca exista ambele tipuri de explicatii; Ignor facturi achitate - elimina din raport randurile aferente facturilor care au fost deja achitate;
    • Achitate cu documentul nr. - Afiseaza in raport atat factura si datele complete ale facturii care a fost achitata cu documentul specificat in campul alaturat, cat si documentul cu care se achita
    • Intre date - Pentru a micsora timpul de rulare, in cazul in care exista foarte multe date in perioada lucrata, aceasta se poate micsora pentru a include doar perioada care se doreste a se urmari. Operatiile din afara perioadei se vor include in sold initial si in sold final ca suma totala;


       
  • Pentru "Facturi emise" se va omite soldul si se va lista doar rulajul tertului pe perioada specificata; putem modifica urmatoarele optiuni:
    • Caseta optiuni Explicatie, Ignor facturi achitate Explicatie - adauga (daca exista) explicatiile la Conta generala > Evidente facturi > Explicatii facturi emise, Ignor facturi achitate - elimina din raport randurile aferente facturilor care au fost deja achitate;
    • Intre date - Pentru a micsora timpul de rulare, in cazul in care exista foarte multe date in perioada lucrata, aceasta se poate micsora pentru a include doar perioada care se doreste a se urmari. Operatiile din afara perioadei se vor include in sold initial si in sold final ca suma totala;
    • Afisez achitarile pana la data se utilizeaza cand se doreste situatia achitarilor pana la o data anume, alta decat cea din campurile anterioare (Intre date)


       
  • Pentru "Urmarire termene de plata" se poate opta pentru includerea in raport a facturilor cu termen pana la data specificata (pana la - optiune selectata implicit), sau a facturilor cu termen de plata la data specficata (numai la);

    • Aici este disponibil atat pentru Clienti si Furnizori butonul "Generez Extras de cont" care va afisa extrase de cont pentru toti clientii sau furnizorii (functie de optiunea selectata) cu sumele debitoare sau creditoare cu care figureaza in baza de date.
    • "Afisez coloana zile depasire scadente" - adauga la lista si o coloana cu zilele de depasire a scadentei inscrise pe facturi.




  • Reevaluare terti valutari - genereaza lista tertilor definiti ca fiind valutari (vezi Gestiune > Nomenclatoare > Definire terti) la valoarea actualizata la cursul si la data dorita de utilizator. Pe campul "Calculez si defalc pe facturi soldul tertului la data" se completeaza cu data la care se calculeaza soldul tertilor valutari, iar in tabela de langa se bifeaza valuta care se utilizeaza si se completeaza cu cursul valutar la data completata anterior.

  • Facturi (service auto) - se utilizeaza doar pentru service-urile auto care au configurata sa se transfere emisiile de facturi transformate din comenzi pe grupuri de documente. Optiunea Facturi emise in perioada permite introducerea unei perioada pe care se vor afisa emisiile de facturi din comenzi de lucru, putandu-se bifa suplimentar Ordoneaza emisiile cronologic sau Ignor facturi achitate - care va afisa decat facturile din comenzi de lucru care nu au fost achitate la zi. Asa cum este mentionat si pe formular pe aceasta lista pe Facturi (service auto) nu functioneaza optiunile generale Reglement de plata, Afisez storno negativ, Format restrans si Subtotaluri terti.