Pentru a accesa site-ul de prezentare folositi urmatorul link: www.trendix.ro

Program de contabilitate Trendix

Mai mult decat un program de contabilitate

Actualizare stocuri

Fereastra este utilizata pentru introducerea sau modificarea nomenclatorului de produse, initializarea stocurilor precum si pentru interogarea stocului la o data anume si contine:



- optiune de selectie a unei gestiuni anume sau toate gestiunile, dupa caz; aplicatia permite si aici crearea unei noi gestiuni; se apasa butonul si in machete deschisa se selecteaza Adauga, se denumeste gestiunea si tipul acesteia si se apasa Salveaza;

- data la care se vizualizeaza starea stocurilor;

- butonul Stoc deschide macheta propriu zisa de vizualizare a stocului la data si pe gestiunea selectata. In cadrul acestei machete se poate adauga un nou produs sau modifica diverse proprietati. Indiferent de data la care sa da Stoc cind se da editeaza sau adauga produs nou valoarea de intrare,cantitatea si toate celelalte valori se refera la stocul initial de la inceputul anului (luna actualizare stoc de la configurare gestiune);

- butonul Renunta inchide fereastra Actualizare stocuri.

La initializarea stocurilor pentru o societate se vor efectua urmatorii pasi:

- se selecteaza Gestiune – Stocuri – Actualizare stocuri;

- se specifica gestiunea sau se opteaza pentru actualizarea tuturor gestiunilor, caz in care se ramane la mesajul implicit – Toate gestiunile;

- se precizeaza data de actualizare a stocurilor;

- se apasa butonul Stoc si astfel este accesata gestiunea selectata anterior;



In aceasta fereastra gasim urmatoarele butoane si putem efectua urmatoarele operatiuni:

  • Cauta - in partea de sus a machetei se regaseste campul de cautare a produsului. Aici se introduce un sir de caractere, care pe masura introducerii va pozitiona selectia produsului pe primul produs care indeplineste criteriul de cautare. Campul de cautare tin cont de setarea din gestiune Ordonare dupa ALTA sau DENUMIRE (vezi Gestiune > Configurare - Nivel operator), si anume, daca este bifata optiunea precizata anterior, implicit, la deschiderea machetei cautarea se va face dupa alta clasificare, iar in grila cu produse, produsele se vor afisa in campul de denumire sub forma "Alta clasificare"-"Denumire", iar cautarea in campul Cauta se va face dupa denumirea produsului;
  • Indiferent de starea optiunii Ordonare dupa ALTA sau DENUMIRE se poate selecta daca se face cautarea in campul Cauta: dupa denumire sau alta clasificare (cod produs) din grupul de optiuni alaturat campului Cauta: (dupa) de unde se selecteaza cum se face cautarea;
  • O alta metoda de cautare se poate utiliza in cazul in care se utilizeaza codurile alternative, care se pot seta din fereastra Coduri alternative (clic pe linia de coduri alternative din detaliile produsului), si anume pe butonul Cautare avansata ni se deschide fereastra Filtre pt. nomenclatorul de marfa de unde putem efectua cautare pe codurile alternative:



    Pentru efectuarea cautarii selectam din prima coloana pe al catelea cod alternativ se face cautarea (fiind disponibile 5), din al doilea camp selectam una din optiunile Contine care face cautarea sirului de caractere in codul specificat, sau Incepe cu care va cauta sirul de caractere doar la inceputul codului, iar in al treilea camp sirul de caractere care se cauta. Dupa terminarea introducerii datelor se apasa butonul Filtreaza - care revine in macheta principala, unde in grila de produse se vor afisa decat produsele care indeplinesc conditia introdusa in macheta anterioara. Pentru revenire la afisarea tuturor produselor se intra din nou pe aceeasi macheta de cautare avansata, se lasa al treilea camp necompletat si se apasa din nou butonul Filtreaza;
  • Sterge produs - optiunea se utilizeaza doar in cazul in care produsul a fost adaugat gresit si se doreste sa se stearga. In alt caz programul nu va permite stergerea unui produs daca exista operatiuni pe respectivul produs (receptii marfa, iesiri produs, miscari intre gestiuni, etc.). Daca este un produs care nu se mai utilizeaza si se doreste sa nu mai apara in macheta de selectare produs se va utiliza optiunea Arhivez produs
  • Arhivez produs - se utilizeaza in cazul in care un produs nu mai este utilizat, si se doreste sa nu mai apara in macheta de selectare a produsului. Apasarea butonului va muta produsul in arhiva, aceste fiind disponibil in continuare doar daca se selecteaza Da de la optiunea Vad arhiva. Operatia este reversibila, pentru cazul in care produsul reintra in uz se poate muta inapoi din arhiva in macheta de selectare a produsului (Vezi Vad arhiva;
  • Vad cu 0? - implicit este selectat Nu la aceasta optiune. Daca se bifeaza Da la calculul stocului pe produsele din ecran, se vor ascunde din lista de produse disponibile cele la care stocul este 0. Pe modul implicit (selectat Nu) va pastra pe ecran toate produsele indiferent de stocul calculat la data respectiva;
  • Vad arhiva? - implicit la deschiderea machetei este selectat Nu. Bifarea optiunii Da va afisa in tabela doar produsele care au fost arhivate, de aici existand posibilitatea scoaterii din arhiva prin selectarea produsului si apasarea butonului Scoate din arhiva. Pentru revenirea la modul de lucru normal se bifeaza optiunea Nu;



     
  • Editeaza sau Adauga produs nou - se utilizeaza pentru modificarea caracteristicilor unui produs deja creat sau pentru modificarea stocului initial sau Adauga produs nou pentru adaugarea unui produs nou. De aici se poate modifica sau adauga la produsul nou:
    • Denumire - denumirea produsului asa cum se doreste sa apara pe documente si pe macheta de selectare a produselor. Din butonul se deschide macheta Detalii produs unde avem posibilitatea completarii de date suplimentare care pot aparea in lista de stocuri (vezi Gestiune > Liste > Stocuri > Liste stocuri)precum si pe alte rapoarte, si anume:
      • Detalii - se pot completa pana la 254 de caractere pe fiecare dintre cele 4 campuri de detalii;
      • Locatie - se completeaza cu orice text suplimentar cu caracter informativ cu pana la 200 de caractere;
      • Denumire engleza - denumirea produsului in engleza (pana la 200 de caractere);
      • Tara origine - permite selectarea din lista disponibile a unei tari de origine definite de utilizator. Pentru modificarea listei de tari disponibile se apasa butonul care va deschide fereastra Nomenclator tari - de unde se pot adauga, modifica sau sterge tari definite din butoanele aferente;



         
    • UM - permite selectarea unei unitati de masura definite. Daca unitatea de masura care dorim sa selectam nu este disponibila si dorim sa o cream, apasam butonul din dreapta campului UM care va deschide fereastra Nomenclator unitati masura(Max 10 caractere) de unde se pot adauga, modifica sau sterge unitatile de masura definite in lista;



       
    • TVA - permite selectarea tipului de TVA aferent produsului care se deduce sau se colecteaza pe documentele primare (0%, 9% sau 19%);
    • Tip material - tipul material se refera la clasificarea produselor din cadrul gestiunilor. Tipurile materiale definite vor fi disponibile in toate gestiunile si sunt utilizate si la definirea conturilor pe care se vor transfera in contabilitate operatiunile efectuate in gestiune (vezi Conta generala > Configurare > Setari pentru gestiune > Inregistrari contabile). Crearea unui tip material se poate face din butonul din dreapta tipului material, si are ca efect disponibilitatea tipului material in toate gestiunile. Apasarea butonului va deschide macheta Actualizare si selectie tipuri materiale de unde se pot adauga si modifica tipurile materiale din lista Atentie!!! La crearea unui tip material nou este necesar setarea si a contului pe care se vor transfera in contabilitate operatiile pe tipul de material respectiv, chiar daca nu sunt modificari fata de conturile implicite (vezi Conta generala > Configurare > Setari pentru gestiune > Inregistrari contabile);



       
    • Alta clasficare - se completeaza cu codul produsului, pana la 20 de caractere, camp dupa care se poate face si cautarea in macheta de selectare produs (vezi "Cauta");
    • Explicatie - camp optional de 20 de caractere, se completeaza cu explicatii aditionale care se afiseaza si in macheta de selectare a produselor cand utilizatorul se pozitioneaza pe produsul respectiv;
    • Greutate - se utilizeaza pentru cei care folosesc curse auto si se completeaza cu greutatea produsului pe unitatea de masura pentru calculul greutatii unui transport (vezi Gestiune > Curse auto);
    • Grupare - produsele create se pot grupa dupa anumite caracteristici, si atribuite unor grupari, care dupa definire se pot utiliza in listele din gestiune (filtrare dupa grupare). Pentru aceasta produsele din gestiune trebuie sa aiba gruparea selectata din lista. Pentru crearea gruparilor se apasa butonul care va deschide macheta Nomenclator tipuri de clasificari produse de unde se pot adauga, modifica sau sterge gruparile de produse, fiind apoi disponibile pentru selectare la crearea sau editarea produselor;



       
    • Gestiune - la adaugarea unui produs nou, obligatoriu, se selecteaza gestiunea din care face parte produsul nou creat, din lista disponibila. Daca dorim creare unei noi gestiuni pentru produsul nou creat se apasa butonul care deschide macheta Actualizare si selectie gestiuni, de unde se poate adauga o noua gestiune Atentie!!! La crearea unei gestiuni noi este necesar setarea si a contului pe care se vor transfera in contabilitate operatiile pe gestiunea respectiva, chiar daca nu sunt modificari fata de conturile implicite (vezi Conta generala > Configurare > Setari pentru gestiune > Inregistrari contabile). Pentru adaugare gestiune vezi Gestiune > Configurare > Gestiuni;



       
    • In partea de jos a machetei in zona Stoc initial nu se completeaza decat daca se doreste introducerea unui stoc initial (existent in gestiune cand se incepe lucrul in Trendix). In cazul in care se doreste introducerea unui stoc initial se completeaza in partea de jos: Intrare - valoarea totala a stocului pe produsul respectiv, Adaos, TVA Deductibil si TVA neexigibil se completeaza doar daca produsul se regaseste intr-o gestiune en-detail, cu valorile totale aferente iar Cantitate numarul de unitati de masura din produsul respectiv;
  • Alt produs identic - se utilizeaza pentru inregistrarea unui material care deja exista ca denumire intr-o alta gestiune se va selecta din lista produsul respectiv si se va apasa butonul Alt produs identic – se vor specifica doar gestiunea pe care se doreste sa se replice, apoi se Salveaza;
  • Coduri alternative - permite definirea a pana la 5 coduri alternative dupa care se poate efectua si cautarea (vezi Cautare avansata). Se da clic pe denumirea Coduri alternative din macheta de selectare a produselor care deschide fereastra Coduri alternative pentru: unde putem completa codurile alternative ale produsului;
  • DC - butonul se utilizeaza in cazul in care sunt folosite cataloagele de pret (prin bifarea la Gestiune > Configurare > Iesiri implicit PV). Apasarea butonului va deschide fereastra Calcul pret cu discount, de unde prin introducerea unui discount la pretul cu TVA din catalog, se poate calcula pretul obtinut dupa aplicarea discountului. Prin introducerea unui discount in campul Disc.% in campul Pret cu DISCOUNT se va afisa pretul dupa aplicarea discountului introdus;



     
  • Stoc critic si Stoc critic G (gestiune) - se utilizeaza pentru definirea unui stoc critic (stoc sub care este necesara aprovizionarea) pe fiecare produs imparte. Pentru definire in macheta principala de selectare a produselor se da clic pe denumirea Stoc critic sau Stoc critic G care va deschide fereastra Stoc critic de unde putem defini cantitatea minima si/sau maxima a stocului critic. Daca stocul calculat pe produs este mai mic decat stocul critic pe gestiune stoc critic se va afisa pe fundal rosu ca avertizare ca stocul produsului este sub nivelul stocului critic. Pentru stoc critic pe produs indiferent de gestiune se poate consulta lista Stoc critic (vezi Gestiune > Liste > Stoc critic sau Stoc critic(varianta 2);

    - dupa efectuarea inregistrarilor dorite se apasa butonul Inchide.

    Inventar

    Optiunea permite inventarierea materialelor la o data specificata, pe o gestiune anume sau pentru gestiunea totala.


    Macheta Inventare contine doua pagini: Transfera si Incepute si netransferate. Daca un inventar este in stadiul de netransferat nu afecteaza situatia stocului. In momentul in care un inventar netransferat este transferat dispare din pagina (lista) de netransferate si apare in pagina de transferate. Daca se sterge un inventar din pagina de Transferate el va aparea in pagina de netransferate permitind modificarea si apoi retransferarea si afectarea stocului cu noile valori. Daca se sterg si din categoria netransferate, inventarul va fi sters permanent. Prin inventar nu se poate schimba stocul produselor care au miscari (intrari sau iesiri) in ziua inventarului. Macheta contine :

    - butonul Modifica permite schimbarea informatiilor faptice : se alege materialul din lista si prin dublu clic pe cantitate sau pret, campurile aferente – partea de jos a machetei – devin active si se pot face modificari;

    - butonul Sterge va anula inventarul selectat, iar utilizatorul este atentionat asupra sigurantei inregistrarilor operate dupa inventar;

    - butonul Tipareste va afisa initial inventarul selectat si pentru listare se va apasa inca o data Tipareste – dreapta sus pe formularul vizualizat;

    - butonul Renunta inchide fereastra.

    La inventariere, in fereastra Inventare se va selecta gestiunea (sau va ramane implicit Toate gestiunile), se va preciza data la care se face inventarul si se apasa Inventar nou.
    In fereastra Inventar la gestiunea X la data Y se apasa butonul Incarca repere. Daca se va apasa butonul Transfera, noul inventar se va regasi in lista Transferate. Daca nu se va folosi acest buton, noul inventar va fi afisat in lista Incepute si Netransferate.
    La inceperea inventarului daca se bifeaza optiunea "Incarcare stoc faptic=stoc scriptic" incarcarea reperelor din lista de inventar se va face cu acelasi stoc faptic ca si cel scriptic, urmand ca cele la care se constata diferente sa se opereze modificari. Daca nu se bifeaza aceasta optiune la incarcarea listei de inventar stocul faptic va fi 0 urmand a fi introdus integral de utilizator dupa lista de inventar.

    Corectii

    Aceasta optiune permite operarea unor modificari fie la nivelul pretului, fie la nivelul cantitatii unor produse din gestiune.

    In fereastra Corectii se va selecta gestiunea careia apartin reperele de corectat, se va specifica data, apoi se va apasa butonul Corectie Noua.

    Fereastra Corectie la gestiunea X la data Y va afisa reperele, iar pentru modificare se selecteaza produsul ce va fi corectat, apoi dublu clik in lista pe campul Cantitate corecta sau P.U. corect. Astfel, se pot rectifica valorile afisate, in partea de jos a machetei, si se apasa butonul Continua sau Inchide. Utilizatorul trebuie sa opteze daca transfera reperele sau nu.

    Reperele sunt afisate in lista in culori diferite, culoarea reprezentand stadiul fiecarui reper : daca a fost inventariat, daca are miscari, corectie sau inventar in curs. Pe macheta exista legenda pentru culorile afisate. Nu se poate face corectie pe un produs care are alte miscari (inventar,intrari sau iesiri) in ziua respectiva.