Pentru a accesa site-ul de prezentare folositi urmatorul link: www.trendix.ro

Program de contabilitate Trendix

Mai mult decat un program de contabilitate

Nota!!!. Prezentul document detaliaza setarile care se fac pentru a putea opera discount-uri primite sau date (separat, reducere financiara) si nu pentru cele care se acorda direct la pretul produselor vandute (discount pe produs/reducere comerciala). Pentru a se afisa corect si in jurnal inregistrarile care se efectueaza in urma efectuarii configurarilor descrise mai jos va fi nevoie de rularea update-ului din 22.02.2010 sau cu o data mai recenta.

Setari necesare pentru efectuarea inregistrarilor de discount financiar, prin conturile 609 si 709 prin gestiune sau prin contabilitate

Inregistrarea discountului doar prin contabilitate - nota contabila

In cazul in care se doreste inregistrarea discountului doar prin contabilitate, se pot utiliza machetele dedicate din CONTINUT DIRECTOR TRENDIX din contul dvs. client de pe (net.bluelogic.ro / www.trendix.net) si actualizarea programului la varanta din 22.02.2010 sau mai noua, pentru afisarea corecta a inregistrarilor in jurnalul de vanzari/cumparari.
Inchiderile la finele lunii pentru conturile 609 si 709 se vor face 609 = 121 (intrucat acesta este cont cu functie contabila de PASIV - conform Ordinului 3055 de modificare a Legii contabilitatii) si 121 = 709 (intrucat este cont cu functie contabila de PASIV - conform Ordinului 3055 de modificare a Legii contabilitatii).

Inregistrarea discountului prin gestiune (operare cu NIR sau operare cu FACTURI - si transfer automat al notelor contabile)

Configurarile descrise mai jos vor avea ca efect efectuarea notei contabile 401 = 609 in negru si 4426 = 401 in rosu cu valoarea discountului primit de la furnizor si a TVA-ului aferent acestora, conform noii legislatii in domeniu, iar la clienti 709 = 4111 in negru si 4111 = 4427 in rosu, pentru discount-ul acordat separat (lunar, anual, etc. - OFF-INVOICE) si NU pentru discount-ul acordat pe produs (pe factura cu produse).
Configurari pentru operarea acestor facturi:

  • se va crea un tip material distinct (REDUCERI sau orice alta denumire dorita de utilizator), iar in Gestiune > Configurare > Nivel admin acesta se va bifa ca tip material cu conturi diferite, pe butonul Materiale Conturi Diferite;
  • se va crea o gestiune de servicii (in cazul in care nu exista - ATENTIE! la crearea gestiunii de servicii se bifeaza optiunea Servicii), pe care se vor crea doua produse: REDUCERI PRIMITE - la care se va selecta tipul material creat anterior si gestiunea servicii, dupa creare in partea dreapta jos a nomenclatorului de produse se va regasi etichata de setare a contului pe produs (imaginea de mai jos).



    la efectuarea unui clic pe casuta colorata in albastru (de langa butonul Inchide) se va activa fereastra Conturi la nivel de produs, unde se va trece pe contul de MARFA contul 609 iar contul de VENIT se va sterge, intocmai ca in imaginea de mai jos, dupa care se va apasa butonul Salveaza.



    Similar se va crea si produsul REDUCERI ACORDATE la care se va selecta tipul material selectat anterior si gestiunea de servicii, iar pe conturi separate se va trece pe contul de VENIT 709 si se va sterge contul de MARFA, intocmai ca in imaginea de mai jos.



    Mod de operare al facturilor de clienti sau furnizori (discount OFF-INVOICE) in gestiune

    Pentru a acorda sau primi o reducere se va face factura de storno (pentru care se apasa direct pe macheta butonul Invers), iar dupa adaugare rand se va apasa butonul Document necunoscut (de pe macheta de selectie a documentului de stornare), se va selecta produsul REDUCERI ACORDATE (pentru facturi de clienti) sau REDUCERI PRIMITE (pentru NIR-uri). ATENTIE!!! pe coloanele MarfaFTVA unit si MarfaFTVA nu se va completa nici o suma, iar valoarea discountului se va completa pe coloana de PRET IMPUS.